Het bedrijfsprofiel
Thermosmart is in 2013 gecrowdfund via Oneplanetcrowd. De crowdfunding was zeer succesvol en is geëindigd in de top 5 van de best gecrowdfunde projecten van 2013. In 2016 is via Symbid opnieuw gecrowdfund, nu om de expansie naar het buitenland mogelijk te maken. In 1 week is 150.000 euro opgehaald.[/caption]
ThermoSmart is uit persoonlijke frustratie ontstaan. Oprichter Hans zocht een gebruiksvriendelijke en mooie thermostaat, die moeiteloos energie bespaart. Uit onvrede met het huidige aanbod thermostaten begon hij een nieuwe, Nederlandse start-up. ThermoSmart is begonnen met een schone lei en heeft een geheel nieuw thermostaatconcept ontwikkeld met als belangrijkste kenmerken:
- eenvoudig in gebruik
- altijd en overal te bedienen
- helpt besparen zonder verlies aan comfort
- onafhankelijk van energie- en ketelleveranciers.
Marktonderzoek
Uit onderzoek blijkt dat 75% van de Nederlandse huishoudens het huis verwarmt terwijl niemand thuis is. De belangrijkste reden is een onbegrijpelijke thermostaat. Denk bijvoorbeeld aan het programmeren op een klein LCD schermpje met veel onduidelijke knoppen. Bovendien blijkt uit onderzoek dat meer dan 50% van de Nederlanders hun thermostaat op afstand wil kunnen bedienen.
Thermosmart is in 2013 gecrowdfund via Oneplanetcrowd. De crowdfunding was zeer succesvol en is geëindigd in de top 5 van de best gecrowdfunde projecten van 2013. Via de eigen webshop van Thermosmart zijn er inmiddels ook al velen verkocht.
Crowd funding 2013
Thermosmart is in 2013 gecrowdfund via Oneplanetcrowd. De crowdfunding was zeer succesvol en is geëindigd in de top 5 van de best gecrowdfunde projecten van 2013. Via de eigen webshop van Thermosmart zijn er inmiddels ook al velen verkocht.
Eind 2013 is ThermoSmart succesvol gecrowdfund en bovendien geëindigd in de top 5 van de best gefunde projecten in 2013. Mede daardoor heeft ThermoSmart onafhankelijk kunnen blijven van energieleveranciers en ketelproducenten.
Onafhankelijk
ThermoSmart hecht waarde aan privacy. Daarom zijn we onafhankelijk van energie-, ketel- en andere leveranciers. Voor het gebruik van de ThermoSmart hoeft geen contract getekend en geen abonnement afgesloten te worden. Zo weten we zeker dat Energiemaatschappijen noch andere organisaties kunnen beschikken over verbruiksgegevens.
Toekomstvisie
ThermoSmart is dé thermostaat van nu en van de toekomst. Duurzaam en nooit klaar met leren. Het creëert een online platform dat gebruikservaringen en data gebruikt om het gemak van de mens te dienen. Het bedrijfsprofiel van ThermoSmart is erop gericht om flexibel te zijn en blijven. Zo kunnen we altijd snel op de nieuwste ontwikkelingen inspringen. > Filmpje toekomstvisie ThermoSmart
Natuurlijk kunnen er in de toekomst allerlei diensten worden toegevoegd, zoals het aansturen van de CV-ketel op basis van de locatie van de gebruiker en zelflerend vermogen met weersVOORspelling. De gebruiker is met ThermoSmart verzekerd van de slimste en meest gebruiksvriendelijke thermostaat die er is.